Tuesday, June 25, 2013

Papper vs laptop

Jag äger en Apple Macbook Air 13" och använder den rätt mycket. Jag använder laptop:en för allt jag som jag tidigare gjorde på papper. And I love my laptop(behöver jag säga det)! Men jag gillar även att skriva på papper, men papper tar upp så mycket utrymme i hyllorna och skrivbordslådan. Det är inte lika lätt att hitta i pappren, som det är på datorn. Har jag datorn med mig, så har jag automatiskt alla dokument med mig. Hade jag dem endast i papper, så skulle jag behöva släpa med mig en ordentlig bunt papper för studier och jobb. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag gillar bättre. 

Men den fråga som intresserar mig ännu mer är: vilket som är mer ekologiskt och miljövänligt: papper eller laptop? Alltså om man beaktar allt från råmaterial, produktion, livscykel, återvinning....allt! 

Dags för att göra lite efterforskning..



No comments:

Post a Comment