Thursday, April 4, 2013

Ikon på uppståndelsen


3 comments:

  1. Hej Linus! Hittade till din sida och ikonen genom google och blev så glad! Jag har själv en nästan identisk ikon, bilden av dödsriket är lite annorlunda i min, men annars är de lika. En så stark bild av Jesu seger och vår befrielse!! Men vad jag funderat över är vilka de är som står på vardera sidan om Jesus. Jag antar att det ena är Maria, men de andra?
    Tack min broder för att du lagt upp bilden! Hälsningar Ulrica Vedin, Sverige

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Tror jag hittade svaret på www.Karmel.se. De skriver att det är Kungarna David och Salomo samt Johannes döparen på ena sidan och Mose, Abraham och Abel på den andra. Har du hört något annat?
    Hälsningar Ulrica

    ReplyDelete
  3. Hej!

    Tack för dina kommentarer! Det enda jag har hört är samma sak som du skrivit. Allt gott!

    ReplyDelete