Sunday, January 20, 2013

Små dvärgar


Råkade surfa in på Games Workshop hemsida, länge sedan jag ägnat Warhammers en enda tanke. Med lika stor iver, som jag hade för över 10 år sedan då jag fick min första låda surfade jag nu igenom sidorna. En enorm äventyrslust kom över mig: Oh, vad kul det skulle vara att igen måla några figurer och sedan se dem på spelbordet.

Ha saknat spänningen i att måla figurer. Ja, du läste rätt; spänningen. Spänningen som uppstår då man först måste grundmåla, sedan lägga på första lagret målfärg, sedan andra och till sist komma till detaljerna. Först då det sista penseldraget är gjort, vet man hur figuren blev. Det finns något otroligt rogivande i att bygga och måla miniatyrer. Att bara få sjunka in i koncentration och för en stund glömma allt annat, förutom att styra penseln.

Kanske jag skulle öppna den stora arkiverade kartongen med alla figurer och bara måla en, för skojs skull.

No comments:

Post a Comment