Tuesday, November 4, 2008

Höstdagarna 2008

En stor skola. Tammerfors. En kyrka. Ett café. 1000 ungdomar! Med andra ord HD 2008. Höstdagarna ordnades på allhegonahelgen i Tammefors.

I år var det rekordmånga anmälda, ungefär 1010. Själv var jag talkoarbetare med Borgå polare. Vi hade ansvar för caféet, som var en succé! Allt gick åt och vi brände bara en propp. Kaffe kokare tar mycket el och folk dricker mycket kaffe...

En massa skoj och många människor jag inte sett på länge. Det var trevligt att se dem. Dessutom var hela veckoslutet ett litet äventyr. Det hela började redan på resan till Tammerfors, bilen fastnade i gyttjan på vår gård och det blev en lite tripp genom trädgården. Bil ävnetyren fortsatte i Tammerfors trafiken, jag körde en stor paketbil som HD hyrt. Jag vill bara säga att trafik arrangemangen i den staden är ologiska! Men vi överlevde...

2 comments:

  1. Det var ju trevligt att du inte gjorde megareklam för mitt "lilla" missöde då vi sku åka hem... :D men vi överlevde!

    ReplyDelete
  2. Tur är inte jag den enda som råkar ut för biläventyr. ;)

    HD var helt fantastiskt än en gång. Nästa år är jag med och planerar, vilket jag ser framemot.

    Synd att vi bara hann säga hej, jag hade inte så mycket ärenden i caféet. :)

    ReplyDelete