Monday, October 20, 2008

Miljöaktionsdagarna


Det känns redan som om det var mycket länge sen MAD. Mycket har hänt sen dess och det har varit fart på. Bl.a. har jag varit på församlingens barnläger för åk 1-3. Det var trevligt med en massa gulliga barn som har racerväxeln i 25timmar i dygnet minst!

Men MAD ja. Miljöaktionsdagarna ordnades alltså i orivesi, ca 40 km NE från Tammerfors. Civare på NoM som jag är så åkte jag med som arbetskraft. Till mina uppgifter hörde att vara Fhj- asnvarig, bilchaufför och internet ansvarig. M.a.o. så körde jag en 9pers minibuss till Orivesi och tillbaka och sätter ut material på MADs hemsidor. Det att jag var någon slags Fhj ansvarig märkte jag nog inte av, alltid när det hände något så fick jag veta om det timmar senare. Men som tur hände inget farligt, bara en gång hade vi ambulansen på gården. det hände 20 min efter att deltagarna anlänt!

Deltagarna hade olika slags verkstäder där de lärde sig om eko och miljöreltaterat stoff. På söndag hölls det en "verkstadsmässa" där verkstäderna fikc visa upp sina alster. Det blev planscher, skådespel och demonstration mot kärnkraft.

Ett lyckat veckoslut skulle jag säga, riktigt roligt också för en civare.

No comments:

Post a Comment