Thursday, October 23, 2008

Ingen Gud

Är civare nu på en naturvårdsförening, här jobbar en hel hög med trevliga typer som till utbildningen är någon sorts biologer. De är alla verkligt trevliga människor, har goda och roliga historier att berätta, har familj etc..men förutöver det så är det ingen av dem som hör till någon kyrka eller församling. De räknar verkligen inte med någon högre makt.

De märket inte i hur stort behov de är av något högre, något tryggt att ty sig till. Alltid när något ska planeras, göras eller ordnas, typ ett läger så har de bara sig själva att lita på. Jag märker hur frustrerade de blir av att inte kunna ha något orubbligt att lita på. Det tär och sliter på dem att inte ha enn trygg Famn.

Det är några gånger som jag nästan av vana bara sagt att "ska vi ber för saken då?". För det är nog det som skulle behövas.

När jag ska ordna eller fixa något, stort eller smått. Så vet jag att jag alltid kan be Gud om hjälp, vägledning och stöd. Efter att jag har bett så är det bara att göra sitt bästa, lite på att Gud sköter resten. Går det riktigt åt skogen, så får jag stå för konsekvenserna, försöka fixa det efter bästa förmåga. Kan hända att någon blir sårad eller att något sker som inte går att fixa.
Men jag har ändå något att lita på, en som alltid låter mig krypa upp i famnen och bara ligga där och gråta ut. Gud bär mig genom allt...

Hoppas att alla skulle hitta till Gud och en underbar relation med Jesus! Alla behöver det, det är jag övertygad om!

1 comment:

  1. Jag känner igen situationen eftersom jag egentligen är den enda i min vängrupp som är öppet troende. Jag håller helt med dig!

    ReplyDelete