Wednesday, October 29, 2008

Bokmässan i Helsingfors

Bokmäsan och vin- & matmässan ordnades förra veckoslutet i Helsingfors mässcentrum. Civare på NoM som jag är representerade jag Finlands Natur på avdelningen för "De finlnadssvenska tidskrifterna". Två dagar(mässan varade i fyra) var jag på plats.

Det var riktigt kul att representera en tidning på mässan, diskuterade men många olika personer och delade ut många tidningar. När mässan började släpade jag och chefsredaktören(för det mesta jag) dit 8 lådor med tidningar. Taxi cahuffören var inte så nöjd med åtta lådor och en kärrä i bakluckan.
Positivt var att jag på söndag kväll bara behövde släpa tre lådor tillbaka till kansliet.

Nu på vecoslutet blir det Höstdagarna i Tammerfors. Jag ska vara talkoarbetare och för det mesta stå i caféet. Det ska nog bli kul, fast det kommer att vara mycket att göra. Över 1000 anmälda!

1 comment:

  1. Det kan bli ganska trångt på HD. :P Det var ju rätt fullt redan ifjol.
    Vi är redan dubbelt upp med deltagare från Pernå i år, 34 mot fjolårets 17. Vi har kommit en lång väg från att jag, Janu och församlingens barnledare åkte till HD 2004. :P

    ReplyDelete