Monday, September 8, 2008

Föreningsfestivalen

Nu på veckoslutet ordnades det Föreningsfestivalen i Åbo, jag deltog med min civarpaikka Natur och Miljö. Vi hade ett tält på Univeristetsgatan. det var en hel del människor som tittade in, kollade igenom planscherna, tog lite borschyrer och titta i mikroskåp på ett litet kräk. Får se om vi lyckats med att värva några nya medlemmar.

På programmet fanns det dessutom ett cocktailparty, föreläsningar och en festmiddag. Det var första gången i mitt liv jag var på cocktailparty! Det var helt okei, riktigt najs mat. Jag träffade på rektorn från mitt högstadie och på eftermiddagscafé ledaren. Det var riktigt kul att prata med dem en stund. Festmiddagen var ingen höjdare precis, man blev mätt. Hade riktigt trevligt bordssällskap(vet inte hru bra sällskap jag själv var, trött som bara den efter att stått ute i tältet hela dagen). Jag gillade verkligen inte conferencierna(hur det nu skrivs), deras skämt var usla, rentav motbjudande! Kiss o bajs humor och göra narr av äldre damer etc. Man kan berätta verkligt roliga grejer utan att ta in exkrement, göra narr av äldre människor etc! Nåjoo..

Hemma mycket tidigt på söndag. Så söndagen halv sov igenom den dagen, var nog mycket pigg sedan på kvällen på direktionsmöte. Lustigt!

Men överlag så var det ett riktigt trevligt veckoslut, såg några kompisar i Åbo. Fast det som jag verkligen sett fram emot var frukosten på hotellet. Att i lugn och ro få äta ett stadigt mål, sedan dricka kaffe och läsa tidningen. Men det blev det inget av, det var hälla i sig maten på 20min för att sen åka iväg för att sätta upp vårt tält.

Brandkårsträningar idag...yträddning...får se vem som blir kastad i sjön...

1 comment:

  1. voi stackaren! Ingen lugn frukost! :(

    ReplyDelete