Saturday, September 13, 2008

Brandfilt

På NoM kansliet så hade vi brandinspektion den här veckan. Inespektören anmärkte om att släckaren inte hade blivit granskad, så vem annan än jag fick i uppdrag att få den kollad. I samma väva skulle jag hänga upp brandfilten på något vettigt sätt.

Märkte att filten var fel vikt inne i påsen så jag tog ut den, vek den på rätt sätt och hängde upp den. Började läsa vad det egentligen står på påsen/fodralet.
Det var det mest absurda jag läst på länge! Instruktionerna för hur man skall släcka en männsika är rikitig från skogen! För att inte tala om hur de skrivit på svenska, arma den människa som inte kan finska och måste läsa de svenskspråkiga insturktionerna!

Men det mest absurda är nog att det står att man skall slänga brandfilten efter användningen! Voi huhhu säger jag...=O Man kan använda brandfiltar så länge tills det går hål på! De håller länge! De som vi har i brandkåren är svarta, brända, har mindre hål och är säkert 10 år gamla! Men de fungerar lika bra ännu!

No comments:

Post a Comment