Sunday, August 24, 2008

Dagen då jag skrattade till Guds ära

Det här veckoslutet har jag varit på "Finalen" på Svarholmen, ett kristet läger för ungdomar och vuxna. Det fanns omkring 90 deltagare alltsomallt. De flesta kände jag från förut men träffade även många nya. På programmet fanns det möten med lovsång och undervisning, volleyboll, vattensporter, grillning och allmänt chillande.

På lördag förmiddag hade vi ett möte då vi nästan bara sjöng lovsånger och bad. Det var ett helt underbart möte, för jag skrattade i de två timmarna. För tidigare på morgonen hade jag bara fattat att inget kan skilja mig från Kristi kärlek! Han har redan vunnit segern och jag behöver inte frukta något! djävulen har förlorat och hans makt är bruten. Min Kung regerar!

Jag bara skrattade för jag var så glad! Och glädjen har hållit i sen dess! Visst är Gud god och underbar!
"Var glada" står det Bibeln, gläde er för det Herren har gjort. På lördag förstod jag verkligen de orden och kunde uttrycka dem i hela mig.

No comments:

Post a Comment