Sunday, August 17, 2008

Bussen till jobbet

Idag var bussen kl.0735 från Borgå till Stan helt proppfull. En dam nära pensionsålder satte sig bredvid mig. Jag sade åt henne något om att bussen är nog verkligt full idag. Hon frågad mig då om jag var skolelev. Jag svarade naturligtvis att jag är civare, konverastionen ledde vidare jag berättade att jag skall börja studera teologi. Efter det blev det verkligt intressant! Kvinnan, vars namn jag inte vet, började berätta om sina religiösa erfarenheter. Hur hon bett om det ena och det andra, sina vänner som mött Gud på olika sätt.

Helt utan att vi kände varandra, berättade hon om saker hon tydligen inte berättat åt så många andra. Hon var djupt imponerad av att en ung man som jag skall börja studera teologi. Jag är tagen av att allt det intressanta hon berättade. Nog är det fint med proppfulla bussar!

No comments:

Post a Comment