Friday, July 4, 2008

Lappträsk

Nu har jag varit i Lappträsk på min grundutbildning för civiltjänstgöringen. Mest känns det som om vi inte gjort något annat än ätit.

Nu på utbildningen är vi ca 160 pojkar. Vi är indelade i tre grupper, varje grupp har en inriktning Jag är i "Palo ja pelastus", de andra grupperna behandlar miljöfrågor och politik.På dagarna har vi föreläsningar mellan 8 och 16. På läseordningen för min grupp finns förstahjälp, förstahandssläckning och säkerhet vid stora tillställningar.

Jag bor i ett rum tillsammans med 3 andra verkligt trevliga killar. Förutom mig så finns det några andra killar som är troende. Tillsammans har vi ordnar några bönesamlingar. För det mesta går tiden ganska långsamt, efter föreläsningarna är vi fria att gra vad som helst. Det finns inte så mycket annat man kan syssla med än idrott. För min del har det blivit ganska mycket puntis och jogging. Dessutom har jag läst på en bra bok.

Skall tillbaka först nästa tisdag 8.45. Alla som skaffat sig en tjänstgöringsplats fick duglighetspermission nästa måndag. Men som sagt mest känns det som om vi inte gjorde annat än äter. Maten är som tur mycket mycket god. =D

2 comments:

  1. Aha. Jag utgår ifrån att det är ganska slappt där då. Om du är hemma nu så kommer du till zac då?
    H. Claus

    ReplyDelete
  2. Det brukar ju allmänt vara att man tycker att man inte gör annat än äter när man är på läger. :P

    Lycka till sedan när du ska tillbaka till Lappträsk urskog ;)

    ReplyDelete