Monday, July 14, 2008

Lappträsk igen

Nu är jag igen tillbaka i Lappträsk efter ett veckoslut hemma. Veckoslutet gick snabbt, mycket sömn, lite vänner och en cykelfärd till Emsalö udd.

Förra veckan här i Lappträsk gick också ganska snabbt. Hade fått duglighetspersmission på måndagen eftersom jag har en tjänstgöringsplats färdigt. Förra veckan hade vi bl.a. första hjälp på schemat. På torsdagen hade vi "Palo- ja pelastus -päivä", dvs vi gick igenom allt möjligt msått och gått om säkerhet, olyckor och bränder. På kvällen hade vi dessutom en förstahandssläckning övning. Jei! Porlammi FBK höll övningen, så det var riktigt trevligt att se bekanta. Har varit på kurs med en av typerna som höll övningen. Efter övningen stannade jag kvar på en pratstund med brankkarna. För det stack vår fhj-lärare en överbliven kaffebiljett till kantinen i handen på mig och sade "kannattaa olla vepari".

Den här veckan blir det mycket fhj (spr 1 & 2) Så antagligen blir det riktgit kul. Idag tittade vi på "Epämielyttävä totuus"- dokumentären. Det var faktiskt riktigt intressant! Gore hade bra saker att komma med.

Men nu skall jag gå äta kvällsmål....vi gör inte annat än äter här...urk...

1 comment:

  1. "The Inconvenient Truth" har jag också sett när vi hade en Grön Flagg-temadag i skolan. Den var faktiskt ganska intressant trots att endel saker var lite överdrivna. Men det måste man väl göra för att folk ska lyssna. :P

    Ät inte för mycket. ;)

    ReplyDelete