Saturday, July 19, 2008

Hemma

Hemma igen, tre veckor bakom en vecka kvar av utbildninsperioden. Den här veckan har gått snabbt. Har haft mycket program i Lappträsk, vilket är skönt. Som sagt så har det blivit mycket fhj, oftast en lektion på dagen och sen kurs 2 på kvällen. Det har varit kul! Vi har en bra lärare, hon är sjukskötare men har jobbat som akutvårdare och är nu mer i en fbk förstadelvårdsenhet. Hon har mycket praktisk kunskap och många trevliga(eller mindre trevliga) historier att berätta.

Varje kväll har jag och sex andra pojkar hållit en bönesamling. Det har varit helt jätte hägtigt och underbart! Förutom bön så har delat med av undervisning och erfarenheter och bara prata en massa skoj. En av pojkarna(eller männen) fick under veckan veta att hans kall bli pappa! =D Vi har diskuterat ganska mycket om våra församlingar och församlingar vi besökt och hur vi skulle önska att församlingen skulle se ut. Det som jag är lite avundsjuk på är att i många försalingar finns det en verkligt stark gemenskap och en stark "Guds närvaro"(kommer inte på nåogt bättre uttryck) på mötena. Församlingarna påminner mycket om de första församingar som omnämns i Bibeln. Det finns de som har olika nådegåvor och andra gåvor, de som har andra uppgifter i församlingen och hela församlingen blir uppbyggd genom summan av alla dessa och Guds kärlek.

På torsdag natt såg jag inte mindre än fem honrugglor på samma gång! Ute på åkern intil utbildninscentralen höll ett hornuggle par till med sina tre ungar. Som närmast gled en av ungarna förbi mig på ett avstånd mindre än två meter! Den stirrade mig rakt i ögonen och jag stirrade tillbaka..=D =D

No comments:

Post a Comment