Saturday, July 26, 2008

Arbetstjänsten börjar

NU är min fyra veckor långa utbildningsperiod i Lappträsk över. Vad jag har blivit utbildad till vet jag inte riktigt. Jag tycker att det enda meningsfulla var första hjälp kursen. Det var både roligt och intressant, även om jag redan har ganska mycket fhj från brandkåren.

Fick några nya vänner från Lappträsk, en av dem skall jag nog träffa redan inom kort Han skall göra sin civare på Saalem i Hesa. Sista kvällen i Lappträsk var nog ett enda flipp. Jag och några andra killar tänkte att vi skulle gå äta till Hotelli ravintola Hanhi. Men sen fick vi veta att de inte har någon kock. Så vi gick istället till matsaeln och åt några smörgåsar. Sen gick på jatkot till Kantinen. När den stängde kl 22 gick vi på jatkojen jatkot till A-husets trappa. Det var nog helt flippat, någon kunde nog ha trott att vi var stupfulla..(men det var vi alltså inte)

Nästa vecka börjar min arbetstjänst på Natur och Miljö r.f. Mitt första arbetsuppdrag blir att åka till Kvarkens naturskyddsområde; Mickelsöarna på skogsrestaureringstalko. Nog är det tungt att vara civare när man måste åka ut i skärgården för att se på fåglar..=D

No comments:

Post a Comment