Thursday, May 8, 2008

Hemma igen

Hemma igen efter 12 härliga( nåjaa..inte alla) dagar i Ryssland med Naturvetarklubben. Skall skriva en kort grej och sätta in foton från resan bara jag får tid.

Sen skulle den som anonymt lagt in denna dikt/text som en kommentar till det förra inlägget vänligen också säga vem den är! För övrigt instämmer jag inte det minsta med textens budksp eller ord! Ryssar är faktist verkligt trevliga och många gånger vänligare än de flesta finnar! Vi all mänskor bör hålla ihop annars går det nog på tok.

Här I natten går vi hastigt fram
Själv Hitler leder oss
Och hans öga lyser blekt och runt
I ärans stjärnebloss
Du tar en kniv och håller den
Det värmer inuti
Och förväntan föds om framtiden
Om hur vårt krig skall bli

Alla ryssar hänger på stolparna
Män och kvinnor, gubbar och barn
Stolta svenskar skär ben av kropparna
Och maler dem i en kvarn
Som kristallen glittrar ett stort hakkors
Under himlens stjärnebrand
Führer är I dig, Führer är I mig
Leve Hitlers rasseland!

I skolan läste vi Mein Kampf
Tvivel har vi inte ens
Att världen hör till herreras
Bevara Sverige Svenskt!
Rasrensning bör utgöra vi
Med hjärtat kallt som is
Och när det blir inga ryssar kvar
Då blir det paradis

Alla ryssar hänger på stolparna
Män och kvinnor, gubbar och barn
Stolta svenskar skär ben av kropparna
Och maler dem i en kvarn
Som kristallen glittrar ett stort hakkors
Under himlens stjärnebrand
Führer ler åt dig, Führer ler åt mig,
Leve Hitlers rasseland!

12 comments:

  1. jag är här
    jag är inte rädd inatt
    vad då?
    vill du polisanmäla lille mig?
    ni är väl alla samma smygrasistiska hycklare
    mvh från ryssland

    ReplyDelete
  2. Det säger redan mycket att personen inte vågar uppge sitt namn... Jag håller inte heller med "dikten", och anser att om man inte vågar stå för sina åsikter så ska man inte uttrycka dem alls.

    Vad bra att du hade roligt i Ryssland! Jag läste något smått om resan i Bbl förra veckan. :)

    ReplyDelete
  3. mitt namn säger knappast något till fröken fredrika
    varenda ryss vet väl att ni räknar oss som nederstående mongoloider vilka bör tydligen utrotas, läst man blott en gång aftonbladet så får man veta vilka främlingsfientliga ni är
    kom nu, berätta mig en saga om att sverige aldrig samarbetat med nazzityskland

    ReplyDelete
  4. No, huh!!!
    More

    ReplyDelete
  5. Du skriver in anti ryska och rasistiska dikter på min blogg och du skriver att du tillhör det ryska folket? Lite paradoxalt?..och du säger att andra är rasister, vad skriver du själv då? Vad har Sverige med saken att göra?

    ReplyDelete
  6. tyvärr är dikten inte min, utan tagen härifån

    http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000001039&posting=19500000004484836

    men den kan på bäste sätt beskriva alla svenskarnas hemliga tankar
    läst om rasbiologiskainstitutet förresten och blev schockad

    такое доказательство устроит? тоже мне "арийцы", блин, "высшая раса" подгитлеровская.
    du undrar vilken anknytning har sverige till hitlertyskland då? det att ni sålde järnmalm till de tyska fassejävlarna och gav dem trafiken och plundrade zigenarbarn... 70000 var tvångssteriliserade, på så sätt roade "den överlägsna ariska rasen" sig själv.

    ReplyDelete
  7. Okei, tack. Tyvärr så kan jag inte ryska..så jag vet inte vad där står. =)Men alla länder har gjort hemskheter som är oförlåliga, det är fakta.
    ..och ni...jag, vi är inte svenskar...och inte jag heller gillar Hitler eller nazismen!

    ReplyDelete
  8. Rasbiologi hör till en svunnen tid.
    Undrar om anonym är halvrysse, halvsvensk, eftersom han/hon säger hälsningar från ryssland men kan lite svenska o känner till Nordman o aftonbladet
    H. Claus

    ReplyDelete
  9. H. Claus,

    du undrar var jag kommer ifrån,
    jag kom från liten mzensk
    där sverige lämnat sina spår
    fast man är ingen svensk
    samt varken moder eler far
    med svenska rötter har.

    mvh

    Linus,
    sorry gubbe
    silmien välliin då.
    Salivili hipput tupput täppyt
    Äppyt tipput hilijalleen
    rätt gissat?

    mvh

    ReplyDelete
  10. Tänkte säga något men beslöt mej för att vara tyst.
    -Erika

    ReplyDelete
  11. Intressant. Till vilken Oblast hör Mzensk då?
    Ligger antagligen ganska nära Ukrainas Gammalsvenskby...
    H. Claus

    ReplyDelete
  12. Mzensk hör till Orjöl län

    ReplyDelete