Sunday, December 2, 2007

Kvällsmässa

Nu har jag för första gången predikat i mitt liv. Detta skedde under en kvällsmässa idag, den första söndagen i advent. Hur jag fick lov att predika och uppdraget att predika är nog ett litet mysterium, jag antar att någon där uppe hade några fingrar med i spelet.

Före var jag skitnervös. Men nervositeten försvann sen när jag börjat prata och till slut tycket jag att det var tråkigt att jag kommit till slutet av min predikan. Förutom att jag predikade läste jag evangeliet och inledde trosbekännelsen. Dessuotm medverkade jag i nattvarden.

En riktigt trevlig upplevelse, måste väl vänja mig vid det....
Dessutom var det ju trevligt att min flickvän kom för att lyssna.

2 comments:

  1. Det var tråkigt att jag inte hade möjlighet att vara med och lyssna! Herren vare med dig också i fortsättningen av din predikantgärning!

    ReplyDelete
  2. Fint, är solt över dej :)

    ReplyDelete