Friday, December 7, 2007

Helt otroligt!

Idag tog jag mig på håltimmen till det nya Robin Hood varuhuset i Tarkkis. Där råkar jag på min mor, som handlar varor för brandkårensjulfest. Från Robin Hood tar jag mig vidare till kirppis en bit bort. Där hittar jag en julklapp och några andra bra prylar.

Nöjd börjar jag cykla mot skolan. Men så börjar pedalen att skaka och växlarna hoppar upp och ner. Jag stannar och stiger av cykeln. tar bort skyddskapseln från bulten som håller fast pedalerna och kugghjulen. Mycket metallflis faller ut. Jag tänker att det är nog bara att spänna bulten. Men så faller det ut en metallklump. Ändan påbulten som håller fast pedalerna!
Just så! tänker jag och börjar små skratta för mig själv.

För cykeln till en cykelaffär.
De är helt slagna av häpnad, de har aldrig sett något liknande förut.
Hela axeln och kullagren måste bytas ut. 60€ katzing!

No comments:

Post a Comment