Monday, October 22, 2007

Vart tog höstlovet vägen?

Mitt höstlov kom och gick, men det vart värt det. Under veckan var jag hjälpledare på Domkyrkoförsamlingens barnläger för åk. 4-6. Det var givande och roligt men tungt. Vi hade nämligen några busiga pojkar med oss, de hade mycket energi och ett stort lager me godis. Med oss som vuxenledare hade vi en ung man som studerar till idrottsinstruktör, han ordnade med roliga uteprrogram med mycket spring. Så barnen hade roligt, rörde på sig och var trötta på kvällen; som tur! Vet inte hur vi skulle ha fått pojkarna lungna annars.

Direkt på barnlägret åkte jag till Helsingfors för att delta i Action-konferensen. Mamma var så snäll att hon bjöd mig på mat före jag åkte, skulle nog inte ha klarat mig utan det. Actions program bestod av möten med lovsång, bön och predikan, seminarier och trevlig gemenskap. Temat för i år var "Others" Med på Action var Ian & Lucy Fisher från Hillsong i Australien och Linda & Daniel Stenmark från pingstförsamlingen i Jönköping. Jag blev helt förtjust i australienarna, mest för deras accent. Tolken hade det lite svårt ibland, men klarade det utmärkt. Australienarnas predikningar var helt härliga! De gav verkligt mycke! Stenmarkarna höll vart sitt seminarie, jag lyssnade på Daniels om hur kommunicera i ett förhållande, en cellgrupp, en församling ja med vem som helst. Ett verkligt nyttigt seminarie.

Jag stannade dock inte hela helgen, åkte hem på lördag kväll. Ett ganska samrt val sist och slutligen, på det sättet fick jag en dag för att vila. Och det var det jag gjorde; vilade hela söndagen lång. Nu tilllbaka till skolvardagen. Tja, inte riktigt, för på onsdag är det uppbåd.

No comments:

Post a Comment