Wednesday, October 24, 2007

Uppbåd

Idag var det uppbåd på Mariagården för alla svenskspråkiga pojkar i Borgå. Alla skulle infinna sig kl. 9, om inte så åkte polisen hem för att hämta en. Mig veterligen behövdes inte detta. Allting började med lite formaliteter; tal och musik. Efter detta lite information av en stor officer som inte riktigt kunde svenska men hade desto mer humor. Efter detta var det tid för läkargranskningar och uppbådsnämndens beslut om tjänstegöring. För de som väntade spelades det upp filmer om försvarmaktens olika grenar. Ren propaganda, men mycket underhållande då alla filmer såg ut som scener ur spelet CoD.
Jag ansökte om att få göra civiltjänst och det kommer jag att få göra! Mpnga andra pojkar tittade lite snett på mig, men det brydde jag mig inte om. Nu gäller det bara att hitta en lämplig plats att göra civiltjänsten på.....

No comments:

Post a Comment