Monday, June 11, 2007

Hemma igen!

Igår kom jag hem från Pellinge 1 skriban. Trött, men det var inte oväntat. Det var nog ett verkligt speciellt läger, inget av de alla andra( 5 st.=P) skribaorna jag varit på har ens liknat denna. Konfirmand gruppen var bara härlig! Min egen grupp också! Det enda som stör mig med skriban är att jag kanske gjorde för mycket, lilksom inte lät de yngre hjälppisarna göra grejer. Men det är bara så roligt att hålla olika program och att fjanta sig i någon lustig sketch. Men ett verkligt fint läger hade vi tillsammans i varje fall!

Nyligen hemkommen och ingen vila. Idag kl 08.00 stod jag på Haiko Hotells service depås gård redo för sommarens första arbetsdag. Skall jobba hela sommaren,ända till augusti, vilket är jätte roligt och skönt. Men nog skulle det vara riktigt trevligt att vara helt ledig också.

Idag har jag gått omkring med en trimmer eller "siima-leikkuri" som de kallar det på jobbet. Min högra arm är rikigt slut, då man måste hålla klipparen med höger hand och den inte har någon rem. En del nya figurer hade också dykt upp där för att jobba. Men såklart fanns det gamla vanliga gänget också kvar. Som tur! Utan deras knasiga humor skulle man nog inte klara sig. =P

Nu funderar jag bara om jag skall gå spela volleyboll eller inte...

No comments:

Post a Comment