Sunday, June 24, 2007

Gudstjänst

Idag var jag förförsta gången på länge på en helt vanlig(om en gudstjänst kan vara vanlig, alla är olika) Gudstjänst. Det var riktigt skönt och trevligt. Dagens predikan av Marina var verkligt bra! Njöt av att lyssna på den liksaså Kalles fina sångröst. Det var inte speciellt många unga som var i kyrkan, de flesta var väl konfirmander. Undrar hur många som skall på samma läger som jag? =P
Det enda som jag stördemig på var psalmerna. Det har jag aldrig gjort förut. De var så krånliga, jätte krånglig melodi. Och jag som annors tycker massor om orgel så störde mig nu på att man inte riktigt hörde någon sång då orgeln täckte allt! Mamma, som också var med, sade efteråt att hon upplevde mässan stelcoh lite långtborta pga psalmerna.
Hmm...borde kyrkan fundera på nytt? Byta ut psalmer och orgel mot annat, t.ex. ett piano och lite enklare sånger? Skulle säkert inte skada. Om det bara leder människor till Gud så är det mycket bra!
Det är många konfirmander som säger att de inte riktigt gillar de krångliga psalmerna och orgeln. Hoppas och ber att det blir bättre,menslutar nog inte med att gå i kyrkan för det. =DJobba på präster och andra församlingsarbetare!

Fick dessutom säga hej till min egen skribaprsät efter gudstjänsten, vilket var riktigt trevligt.=D

No comments:

Post a Comment