Wednesday, June 27, 2007

Fight

Som tidigare nämnt så häckar den svartvita flugsnapparen i en holk i vårt åppelträd. Man ser och hör den nästan hela tiden på gården. Vid minsta lilla fara så blir det ett sjuhejdrans liv!

För en stund sedan hade tydligen ekorren försökt sig på något elakt trick. Det enda jag såg var den kuta iväg allt vad den förmådde tätt följt av flugsnapparen. Flugsnapparen dökhårt och snabbt gång på gång mot den springande ekorren. Det vet jag inte om den pickade eller nappade några hår med sig. Men det var nog synd om ekorren! Tror inte att den försöker något likadant på ett tag...

Idag har det regnat hela dagen i Borgå. Har jobbat ute hela dagen med att städa bort en stor högbräder och trästumpar. Trä resterna har blivit kvar byggandet av "Villa Haiko". Det fanns stora bräder, små bräder och bräder med spik. Själv var jag klädd i regdräkt och stövlar förstärkta med stål i tårna och bottnen. Men ändå lyckades jag få in en spik i foten! Den gick såklart precis bredvid stålet. Som tur var töveln såpass styv att spiken inte trängde så långt in. Blev bara ett litet sår. =P
Sådant händer...eller var det fötterna? =P

1 comment:

  1. Tur att flugusnapparen själv gav "kyytiä" åt den så int jag behövde ta till kavsten ;)

    ReplyDelete