Tuesday, April 17, 2007

Min kemi lärares samlade uttryck 3

"Hur nu Bjurböle meteoriten var sammansatt vet jag ej"
"löddermaterialet"
"jonbytare"
"då skulle vi kunna säga att, för att det här att"
"allt strunt sjunker till botten"
"randanmärkning"
"vi skall hålla oss till kemin men den lilla sidotanken" (efter en halvtimme med någonting helt annat..)
"en elevs aura saknas"
"mot slutet är det enklare"
"när man ser ut över en grupp ser man inte individer"
"du har inte läst adels kalendern tillräckligt noggrant"
"roffa åt sig, fall ut o bli belåten"
"smak i tummen"
"låt mig dramatisera ett tänkt samtal mellan molekylerna"
"plopp säger det när zinken kommer ner i swmingpoolen"
"bättre om jag är brun & skinande"
"kommer att kläcka elektroner" "käka elektroner"
"själen korroderar"
"Hoffmans rör fungerade ännu på 80-talet, det bubblade ännu då"
"jag använder sällan läppstift"
"strumpstickor är uppenbart mordvapen"
"bekvämt obekvämt"
"där är Cliffhanger filmad, dolomiterna är uppbyggda på samma sätt"


Tja..det verkar ha varit en lång kurs igen...

2 comments:

  1. voi mänt!
    nej, han e no helt okej... tacka vet ja folkdans o amatörteater!! ;)
    krya på dej o krya på mej! kram

    ReplyDelete