Monday, January 29, 2007

UK 07


Nu var det slut! Mitt andra Ungdomens Kyrkodagar är nu över..Uk hölls i år på Lärkkulla i Karis. Jag kom dit med några andra från Borgå tidigare än alla andra för att ställa i ordning. Vi hämtade lite grejer på Ramirent och bräder, som vi sedan snickrade ihop till ett och annat under UK:s tema bygglov. Närmara 200 delegater från Borgå stift var samlade för att diskutera frågor i plenum och för att ha det roligt.
I plenum diksuterades vilt bl.a. hur aktivera lekmän i församlingarna, porr i tv och hur få mänskor til kyrkan. Jag steg flere gånger upp i talarstolen för att säga mitt om saken och inser först nu senare att jag borde gjort det mer.
Förutom plenum sjöng vi en del, hade bibelkvarter med ärekbiskop emeritus John Vikström, mässor och olika verkstäder. Jag deltog i aerobic - första gången i mitt liv! och i en mini retreat som jag upplevde som verkligt bra. Träffade en mass underbara mänskor och hade det mycket kul..det underliga enligt många var ändå det att jag och min kompis Robin fick ett helt rum för oss själva. I det fanns det en säng. Vi stred om vem som skulle sova på golvet! Som tur räddade Jocke oss med det att han sov i sängen och vi kunde nöja sova på golvet båda två.
Så i väntan på nästa års UK i Åbo går tiden långsamt...

Foton och annat hittas på UK bloggen och Mickelsson!

1 comment:

  1. Voi hyvät hyssykät! Att slåss att få sova på golvet:) Det ska vara du till det!!! More

    ReplyDelete