Sunday, January 7, 2007

MVV


MVV vad är det? Inte visste jag heller att det är midvinterveckan förrän lite före jul. Ännu mindre visste jag vad det var...det är nu nåt crazyt frikyrkligt läger...nåjaa låter roligt...så jag anmälde mig efter att ett antal personer hade sagt att jag skulle göra det.
Så är då julen förbi, allt är packat och klart, blir uppplockad av en min kompis och åker den korta vägen till Sibbo i en fullastad bil. En kompis som flyttat till Wales kom hit bara för att delta i MVV och hon tog samma skjuts, så muntra samtal förekom i bilen. Väl framme, registrering, bära grejorna till ett klassrum där jag sov. Lite mat o sedan den första kvällsamlingen! Den var riktigt underbar! Vilken stämning o gemenskap!
Sedan löpte dagarnapå med liknande program: lite bibel studier, sport, valbart program; sällskapsspel, bön, lovsång..och alltid till lsut en kvällsamling. Jag personligen tyckte att kväöllssamlingarna var de bästa, helt underbar lovsång, bön och bra talare..dessutom verkade den heliga Ande så starkt där att det varje kväll skedde vackra under.
Under veckan kom och gick folk på mvv; jag träffade på en massa gamla bekanta och lärde mig känna många nya fina mänskor. Det riktigt lustigt; man började bara tala plötlsigti matkön o vips så hade man talat en hel kväll.
Såklart firades nyårskvällen på MVV. Måste säga attdet var den bästa nyårskväll/natt jag någonsin haft! Hela kvällen började med en offentlig nyårsbön(alltså vi bad för det kommande året) varefter en med ladda samling ägde rum. Först höll Olle ett litet tal varefter det var nedräkning...tre...två...ett...noll!! En riktigt glädje fest blossade ut i salen, alla önskade varandra Gott nytt år! Glitter o balonger flög i luften! Allt var härligt. Därefter hoppade lovsågs teamet up på scen o vi bara sjöng, jublade, dansade o prisade Herren! Det var den bästa nyårskväll ever!
Men som med allt annat har MVV ett slut. Nästa år igen!

No comments:

Post a Comment