Sunday, December 10, 2006

..ett annorlunda sätt att spendera en håltimme...

15.11.2006 17:03:56
Idag hade jag en hål timme på 70min+raster, istället för att gå på stan så bestämde jag mig för att ta mig ut till Svinö(ca 2km från skolan) naturskyddsområde. En nötväcka(sitta europea) har hållit till vid en fågelmatning där under den senaste tiden. Jag skulle alltså kolla om den är där ännu.
Jag kom till matningen där en massa mesar och ekorrar redan var i full fart med att tömma matningsautomaterna på frön. Men ingen nötväcka. Men jag gav inte upp hoppet, tog lite frön i min hand och sträckte ut den, några svartmesar kom genast för att äta ur min hand. Jag hade en svartmes på min hand och plötsligt kom den robustare nötväckan och tacklade bort den för att ta två frön. Underbart! Den kom! Liksom bara för att visa sig för mig, jag hade sällskap av den en god stund förrän den flög upp träden igen.
Det var dags också för mig att ta mig vidare till nästa lektion.

No comments:

Post a Comment