Sunday, December 10, 2006

En Promenad

9.12.2006 13:47:52
Molnen hänger på, ca 5 grader varmt, alltså ett passligt väder för en promenad. Lite otroligt nog att det är den 9 december och det är så här varmt. Det skulle få snöa så att man får användning för skidorna igen. Nåja men det blev promenad idag. Det blev bara en lite promanad ca 10 km lång, men det hann hända mycket. Massor med fågel i rörelse, hundratals gråtrutar rör sig över Borgå å, tre präktiga fasan hanar trupeterade på olika ställen. Mesarna har vår läten och är alldeles vilda. Lite vinter finns det ändå, domherrarna sjuger, det finns sidensvansar och jag fick syn på första stjärtmes flocken för i vinter(?).
Mitt där i skogen jag gick plumsade min fot plötlsigt ner i djup gyttja. nån tok hade kört omkring med traktor i skogne o hämtat en massa sand som regnen gjort alldeles lösa. Så där stod jag med båda fötterna i gjyttja upp till knäna. hah! Det blev ett litet äventyr att ta loss sig, men jag lyckades. Nu är byxorna o skorn alldelse gjyttjiga.
Summa sumarum det har varit en toppen promand med toppen väder, nu väntar provböckerna igen.

No comments:

Post a Comment